Hier vind je antwoord op veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag.
JA! We produceren biologisch en gebruiken geen bestrijdingsmiddelen en je vindt er dus ook geen resten van terug in onze wijn. Daarbij bevat onze wijn aanmerkelijk minder sulfiet. En we werken met respect voor de natuur. viaVIÑA wil dat iedereen kan genieten van biologische, duurzaam geproduceerde wijn; goed voor de natuur en je humeur. Het Europese keurmerk is herkenbaar aan het groene blaadje met sterretjes erop, vind je terug op onze flessen.
Zeker, onze wijnen passen bij een vegan lifestyle. ViaVIÑA maakt vegan wijnen. In het klaringsproces maken wij gebruik van een plantaardige eiwit vervanger uit kikkererwten of een fijne kleisoort, bentoniet. Lees er hier meer over.
We werken nauw samen met een netwerk van speciaal geselecteerde wijnmakers binnen Europa en daarbuiten. Onze eerste selectie wijnen komen uit Europa: de Walk in the Woods collectie uit Valencia (Spanje) en de Beautiful Breeze uit de Rhone streek (Frankrijk).
Onze wijnen hebben geen toegevoegde suikers. Gemiddeld zit er in een glas witte wijn 2 tot 6 gram suiker. Suiker wordt ook gebruikt om smaakfoutjes te maskeren of beter op smaak te brengen. Wij selecteren onze wijnboeren op het ‘optimaal droog vergist’ zodat alle suikers omgezet worden in alcohol. Hier lees je er meer over.
Onze wijn heeft 80 ppm, waar reguliere wijn 200 ppm bevat. Witte wijnen hebben normaliter meer sulfiet dan rode wijnen. Omdat in rode wijnen tannines zitten uit het rode schilletje die ook conserverend werken. Omdat wij super schoon werken en pure hele, met de hand geplukte, druiven verwerken kunnen we schoon werken. Dus hebben we geen extra conservering stoffen (dat is sulfiet) nodig. Onze wijnen hebben minder dan de helft sulfiet nodig dan normaal wordt gebruikt.
Onze wijnen bevatten gemiddeld 70 Kcal, waar een reguliere wijn vaak >100 Kcal heeft. Deze Kcal zijn berekend via de officiele Decanter methode en onze Spaanse wijnen zelfs door het Spaanse instituut dat iedere wijn chemisch analyseert. Pas na strenge controle mag de wijn officieel op de markt worden gebracht. Doordat er geen suiker (en koolhydraten) in de wijn zit zijn de calorieën veel lager! Alcohol zorgt ook voor calorieën maar draagt ook de smaak van de wijn. Omdat we ook staan voor ‘ lekker’ hebben we gezocht naar een goede balans tussen geen suiker en een beperkt alcoholpercentage en volle smaak.
Nee onze wijnen zijn vrij van onnodige toevoegingen en troep! Sulfiet is bv. een conserveringsmiddel en voor een frisse smaak aan de wijn zorgt er voor dat het langer goed blijft. Wij voegen geen sulfieten toe aan de wijn waardoor onze levels laag blijven maar niet op nul want er ontstaan ook natuurlijke sulfieten bij het vergisten.
Wij zijn een nieuw merk in Nederland en zijn ons supply chain proces aan het optimaliseren. Wij gaan onze wijnen en inspiratieboxen vanaf 1 oktober uitleveren. Daarna leveren we jouw pakket met 3 werkdagen bij jouw thuis.
De kosten zijn altijd €6 per verzending of je nu 1 fles of 1 doos bestelt.
Wij versturen jouw bestelling in een stevige doos per post, zo voorzichtig mogelijk, tot aan jouw deur!
We laten op verschillende momenten vóór de bestelling aan de klant weten dat bestellingen alleen gedaan mogen worden door 18-jarigen en ouder. We vragen bezoekers te bevestigen dat hij/zij 18 jaar of ouder is, voordat er besteld kan worden.
De leeftijdsgrens wordt vervolgens door onze vervoerder gecheckt bij het afleveren van de bestellingen. Er wordt gevraagd naar een geldige ID in verband met de 18+ check, omdat we een alcoholhoudend product verkopen en dit verplicht is vanuit de Alcoholwet.
Bestellingen worden door onze ketenpartners niet bij de buren van het verzendadres aangeboden in verband met diezelfde Alcoholwet. Bestellingen mogen ook niet onbeheerd worden achtergelaten.
Onze bezorgpartner PostNL biedt de zending eenmalig aan en de zending wordt daarna naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht, waar je de bestelling kunt afhalen op vertoning van een geldig ID.
Uw bestelling verkeerd bezorgd? Dan moet je noodgedwongen nog langer op onze heerlijke wijn wachten… Dat willen we niet, neem aub contact op met info@viavina.nl en we komen snel met een passende oplossing.
Wanneer u aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging ziet, vraag dan aan de bezorger om hier meteen melding van te maken.
Wanneer dan blijkt dat het bestelde product ook daadwerkelijk beschadigd is, kunt u ons op de hoogte brengen door contact op te nemen via info@viavina.nl. Graag ontvangen wij foto’s van het beschadigde product en de beschadigde zending. We verzoeken u om dit zo spoedig mogelijk na ontvangst van het product te doen. Wij helpen u graag verder. We verzoeken u uitdrukkelijk om een klacht of schade altijd bij ons te melden.
Belangrijk: Bij een retourzending gelieve een notitie mee te sturen met uw naam, ordernummer en adresgegevens.
Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@viavina.nl
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@viavina.nl
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.